Madis Aesma võlud ja valud treeningmaastikul.

Loe intervjuud Madisega ja saa teada, kuidas kuu aega treeningut on mõjunud!

Jõusaali personaaltreener Indrek Viska ja raadiosaatejuht Madis Aesma Rocca al Mare MyFitnessis kehaanalüüsi tegemas.

Esimene emotsioon trenniga alustamisel ?

Esimene emotsioon peale seda, kui MyFitnessi personaaltreener Indrek Viska mind üldse nii-öelda üle vaatas, oli see, et “OK – see pole minu jaoks. Ei jõua ühtegi asja liigutada, parem loobuda, kui endal siin lihamägede vahel hakata marki täis tegema.”

Millised füüsilised ja psüühilised raskused tuli ületada ning mis motiveeris sind motiveeris jätkama ?

Tegelikult tegi Indrek niisuguse treeningkava mulle, kus ta arvestas minu suhteliselt nadi seisundiga ja sain harjutused, mida ikka oli reaalne sooritada ka. Olen varem ka sporti teinud, ses mõttes oli selge, kui esimeses trennis plaani läbi tegin, et võib selle pealt edasi minna küll. Raske oli ka, lihtsalt füüsiliselt raske, kui kunagi pole elus süstemaatiliselt trenni teinud.

Kuidas näeb välja üldjoontes sinu iganädalane trennigraafik ? Mida oled teinud jõusaalis ja kas oled ka rühmatreeningutes käinud või väljaspool MyFitnessi trenni teinud?

Kolm korda jõusaalis 1,5-2h korraga ja lisaks kolm korda nädalas siis iseseisvalt liikumist õues. Jalgpalli olen käinud mängimas ja pehme pinnase peal sörkimas. Olen suutnud ka enam-vähem sellest plaanist kinni pidada. Juunis tegin trenni ikka 21-22 päeval.

Kas oled selle aja jooksul muutnud oma toitumisharjumusi ?

No üritanud olen, aga puhkuse ajal ja suvel on see ikka keeruline mõnikord. Seda, milline tervislik toitumine sportijale on, teab vast igaüks – kodujuust, nahata grillitud kana, võimalikult palju rohelist ja brokoli on väga hea.

Kas vorm juba paraneb ?

Paraneb küll, lihastoonust on oluliselt rohkem, kui varem. Üldine koordinatsioon on kõvasti paranenud. Kiirust ja jõudu on ka juurde tulnud, kuna need harjutused, mis alguses ületamatut tundusid, tulevad nüüd kuu möödudes lihtsalt – alguses olin jubedalt hädas umbes 30 kõhulihase tegemisega, nüüd teen trennis 180 ja olen täitsa elus hiljem. Veel ka ei higista enam nii palju, kui varem ja püksid lähevad kergemini jalga.

Mis on praegune tulemus, kuhu oled jõudnud ja kuhu soovid jõuda. Milline oli etteantud eesmärk ?

Eesmärk oli saada lihtsalt „paremasse vormi“. No eks näe, ma loodan, et järgnevate kuude jooksul paraneb see mingisse sellisesse kohta, kus see pole veel kunagi mu elu jooksul olnud. Uue ülevaate teeks septembris.

Kas on tulnud ette ka mõni naljakas seik jõusaalis ?

Naljakaid seiku nagu väga ei ole, eriti, kui üritad keskenduda. Eks kõik punnitavad ümberringi ja teevad aeg-ajalt imelikke nägusid ja hääli, aga see on loomulik. Soovitus: ei ole mõtet mingeid pinke ja masinaid (kuigi mul masinaharjutusi on paar üksikut) kinni hoida ja neil istudes facebooki sirvida.

Millised on sinu soovitused inimestele, kes trenniga soovivad alustada, kuid ei leia motivatsiooni ?

Minge ikka ja proovige. Kõik on võimalik.

tursksport-1Kas jätkad trenni tegemist ka peale seda, kui Myfitnessi treeningkaart lõppeb ?

Jah, kindlasti.

Jaga mõned lihtsad nipid ja soovitused Eesti mehele, kuidas ja miks peaks oma tervise eest rohkem hoolt kandma ?

Kõige raskem on trenniriided selga või kotti saada ja uksest väljuda. Kui selle raskuse ületad, siis läheb juba mõnusamalt.

 

Projekt “Märka Meest 2015” on lõppenud. Meestekuu oli täis põnevaid ja harivaid artikleid, sündmusi ja tegemisi. Tutvustati erinevaid hobisid, külastati Meeste tantsupidu ning küsiti nõu arstidelt. Meestekuu kodulehel www.meestekuu.ee jätkub meestele suunatud tegevuste ja artiklite kajastamine. Oma füüsilise ja vaimse tervise eest tuleb hoolitseda ja tähelepanu pöörata aastaringselt.

juuli 13, 2015